6 клас Українська література

 1.ПІДГОТУВАТИСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТВОРЧІСТЮ СТ. ЧЕРНІЛЕВСЬКОГО, ІРИНИ ЖИЛЕНКО, ОКСАНИ ІВАНЕНКО, ЕММИ АВДІЄВСЬКОЇ
(КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ НА СТОР.136-137)

2.ПРОЧИТАТИ ТВОРИ "ГОВОРЮЩА РИБА", " КАЗКА ПРО ЯЯН" ЕММИ АВДІЄВСЬКОЇ

3.Опрацювати стор. 140-141 підручника.  створити літературне гроно.

4.Прочитати повість Всеволода Нестайка " Тореадори з Васюківки", стор.142-176 

13 березня 2020р.(завдання виконати до 17 червня)

 Тема: Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"
Завдання: прочитати повість;
переглянути відео, буктрейлери,
виконати тестові завдання:

Запитання 1  Який предмет викладала Ірина Семенівна?

Біологію
Ботаніку
Зоологію
Анатомію

Запитання 2 Яке завдання на літні канікули отримали хлопці?

Зібрати колекцію лікарських рослин
Зібрати гербарій рідного краю
Зібрати колекцію комах
Зібрати колекцію метеликів

Запитання 3 Як називалось село, до якого мріялиь поїхати хлопці?

Митьківка
Юрківка
Химерівка
Сергіївка

Запитання 4  Хто проживав в омріяному селі?

Бабуся Митька
Бабуся Сергійка
Бабуся Василя
Бабуся Ірини Семенівни

Запитання 5 Як звали хлопців?

Василь і Сергій
Митько і Василь
Митько і Сергій
Митько і Трохим

Запитання 6 Хто в селі насміхався з хлопців?

Дядько Гнат
Дід Трохим
Бабуня
Василь Трош

Запитання 7 Зі слів Миті хто любить сіно?

Корови
Кури
Змії
Химери

Запитання 8  Що таке "бурштин"?

Назва смоли дерев, що пролежала в землі мільйони років і закам'яніла.
Назва комахи, на яку полювали хлопці
Назва озера, біля якого відпочивали хлопці
назва Химери, яка жила в озері

Запитання 9  Які книжки хлопці брали в бібліотеці?

Фантастику
Математику
Ботаніку
Зоологію

Запитання 10  Хто виступив приманкою для Химери з озера?

Дід Трохим
Козеня
Курка
Ворона

Запитання 11  Хто впав до ями?

Курка
Дід Трохим
Химера
Василь Трош

Запитання 12  Що зробили хлопці з Василем Трошем, коли відкрилася правда?

Висміяли
Подякували
Заспокоїли
Побили    

          



17червня 2020 р. (виконати до 20 березня)

 Тема: Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" Характеристика героїв

Митько і Сергій – винахідливі, кмітливі мрійники, тому їм завжди  цікаво  і ніколи  не нудно. Декому поведінка друзів здавалася дивною, загадковою. Тож відгорнемо завісу таїни  і зробимо висновок, чому саме  цих хлопців Я . Стельмах  зробив героями свого твору?
Напевно тому,  що герої твору подібні до самого  автора. Саме в їх  уста  він вкладає  власні думки , і діють вони так , як діяв би сам автор.
А зараз заповніть  досьє на наших  головних героїв за планом.
1.     Ім’я  
2.     Місце проживання 
3.     Освіта  
4.     Сім’я 
5.     Місце перебування 
6.     Мета приїзду
7. Улюблені заняття 
8.   Висновки про характер

Досьє на наших героїв ви зібрали. А тепер будемо збирати матеріал для підтвердження  характеристики  персонажів.
1.Знайти в повісті штрихи  до портретів Митька ,Сергія та Василя Троша та інших персонажів і підібрати до них одне найвлучніше  слово характеристику 
(Митько -запальний , Сергій- ..., Василь- ..., Митькова бабуся-..., бабуся Василя- ..., Ірина Семенівна-... ,Оксана Павлівна (мама Митька) –..., Гнат – ..., Трохим Гнатович- ...

2.  Відшукати в тексті епізоди, що стосуються  навчання друзів Зробити висновки, якими учнями  були Митько та Сергій.
(Прочитавши повість , ми з’ясували , що Митько та  Сергій  навчалися ...)
3.    Що розповіла б  про онука та його друга  Митькова  бабуся. Записати у вигляді діалогу. 
·        Як ви зустріли  звістку про приїзд онука?
·        Чи зраділи , що він приїхав  із другом?
·        Нас здивувало , що ви не сварили  Митька за телеграму ?
·     Як ви сприйняли те, що Митько з Сергієм ночували не  вдома , а в курені біля озера?
Отже, ми. можемо сказати, що хлопці були  мрійниками, шукачами пригод, які прагнули слави. І незважаючи на те, що не дуже добре навчались у школі,  вони були  чуйні, лагідні і співчутливі до чужого горя. І доля за це до них була прихильною.
Хтось із великих сказав : «Доля прихильна до тих, хто здатний  триматися на  плаву, навіть потрапляючи у вир». Любов, милосердя, повага до людей, сила духу - ось ті основні цінності, що ними ви маєте запастися, вирушаючи в  життєву дорогу і готуючись  до великого іспиту . Якщо  ви візьмете  цей багаж із собою, то перемога буде за вами.

20 березня 2020 р. (виконати до 24 березня) 

Тема: Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"
Отже, продовжуємо роботу над характеристикою героїв твору.  Митька й Сергійка ми можемо назвати  справжніми  друзями. А чи можемо другом назвати Василя Троша? Чому
 А яким на вашу думку,  повинен бути справжній  друг?  Які асоціації у вас виникають до слова друг, дружба.  Давайте складемо асоціативний кущ у формі  сонечка, проміння якого і будуть  тими, на вашу думку, визначними рисами  у дружбі.
Найбільшої інтенсивності досягає дружба в юнацькі роки  та в період  ранньої  зрілості, як це ми бачимо  у творі Я. Стельмаха.
Дружба - це добрі приязні стосунки на основі взаємної прихильності й відданості. 
Дружба – це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити
Друг – особа, зв‘язана з кимось дружбою, довір‘ям, відданістю 
 0знаки, які характеризують друга (продовжіть речення
 Друг – це той, хто ніколи тебе не забуває
Друг – це той,..
 Друг – це той, ..
 Друг – це той, ..
 Друг – це той, ...
Зараз, коли в нашому суспільстві відбуваються корінні зміни, коли кожна людина стурбована більше матеріальним забезпеченням, не можна забувати про одвічні цінності духовного зросту. Треба вірити в дружбу, берегти це почуття. Бо дружба, як і любов, може зникнути в одну мить, вона не терпить обману, зради у довірі. До цього варто прагнути, допоки носити нам ім’я людини, а дружба нехай буде крилами душі нашої.
Щоб підсумувати  сказане , давайте  створимо  сенкан , де за основу візьмемо Митька та Сергійка.
Сенка
1.Митько та Сергійко
2.2 прикметники
3 3 дієслова
4. Речення із 4 слів
5.Синонім
 Визначте риси характеру Дмитра і Сергія:

чемність,...(не менше 5)
Здібності героїв: любов до книги, .... ( не менше 5).
Отже, ми з’ясували, що Митько та Сергій є справжнідрузі. А чи співчуваєте  ви Василю Трошу? Чи мріє він мати таких друзів як Митько та Сергій?  Звичайно, хто б не хотів.  Тоді давайте порадимо Василю. що потрібно зробити, щоб його мрія здійснилася ( записати рішення - поради , не менше 5) 

24 березня 2020 р.(виконати  до 27 березня)

Тема: Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" Характеристика героїв
 Пошуково-дослідницьке завдання
Довести за допомогою тексту, що Сергій і Митько:
ü люблять природу;
ü мають почуття гумору, можуть покепкувати не лише з інших, а і з себе  самих;
ü дружелюбні;
ü допитливі (по одному прикладу)

7 квітня 2020р. (виконати до 10 квітня)

 Я.Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Роздуми про уяву, фантазію, усвідомлення значення романтики в житті сучасної людини.

Немає хлопчика чи дівчинки вашого віку, які б не мріяли про далекі мандрівки, незвичайні пригоди, нові відкриття й славу першовідкривачів.
Але чи треба їхати за тисячі кілометрів, щоб знайти незвідане?
Герої літературних творів з розділу «Пригоди й романтика» переконують, що по-справжньому допитливих і наполегливих дітей цікаві пригоди чекають на кожному кроці. Пригадайте, де їх знаходили Ява й Павлуша із безсмертних «Тореадорів з Васюківки»? (У рідному селі, біля свинарника; на кукурудзяному полі; на острові неподалік від дому; на пасовищі)
Але, можливо, багата уява – це насправді безплідне фантазерство і не варто на такі дурниці витрачати час й енергію 
Отже, проблемне питання нашого уроку – які якості найбільше потрібні сьогодні: романтичність і допитливість чи раціональність і прагматизм?
Сьогодні на уроці, опрацьовуючи повість Я.Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,кожен із вас хай відповість на питання, чи варто фантазувати й бути романтиком і які ще риси треба розвивати в собі, крім багатої уяви.
А зараз ще раз пригадаймо героїв Митька й Сергійка, їхнє звичайне літо і зовсім незвичайні пригоди.
 Оже, перше завдання Літературна гра-диктант «Так» - «Ні» 
1.   Хлопці добиралися до бабусі велосипедами.
2.   Літнім завданням було створити гербарій.
3.   Перший, хто зустрівся друзям у селі, їм не сподобався. 
4.   Після повідомлення Васі хлопці збиралися відвідати бібліотеку. 
5.   На березі озера хлопці відремонтували курінь. 
6.   У бурштиновому камінчику Васі був метелик.
7.   На березі озера діти знайшли ріжки та ніжки козеняти, якого з’їло чудовисько. 
8.   Вася повідомив про лох-несське чудовисько.
9.   Митько дізнався про звички сучасних варанів. 
10.Хлопці збиралися сфотографувати чудовисько і відправити фото до Академії наук.
11 Незнайому тварину діти заманили в заздалегідь викопану яму.
12. Друзі подякували Василеві за вигадку. 

Сподіваюсь, ви легко впоралися з цим завданням. Нагадую, пишемо лише відповіді  
.2.Виберіть риси характеру, притаманні Митькові й Сергієві, та підтвердіть свій вибір подіями твору.

1) романтичні
2) легковажні
3) боягузи
4) мрійливі
5) дотепні
6) ліниві
7) брехуни
8) наполегливі в досягненні мети
Усно аргументуйте вибір рис характеру хлопчиків.

3.  Зробіть висновок про місце пригод і романтики в житті героїв повісті Митька та Сергійка.
     Пригоди й романтика – незамінимі складові буття Митька й Сергійка, що роблять їх життя яскравим і насиченим.
  Відповідь на проблемне питання уроку.
 Мрії й фантазії мотивують і стимулюють розвиток людини, але тільки разом із наполегливістю й працелюбністю романтики можуть досягти успіху.
                 Саме невтомні й наполегливі романтики рухають прогрес: піднімаються на вершини гір й опускаються на дно океану, будують ракети й летять у космос, створюють Інтернет і клонують тварин

10 квітня 2020 р. (виконати до 14 квітня)

Леся Воронина. Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей

 Доброго ранку, мої любі діти! Тож продовжуємо знайомство з кращими творами української літератури. Мабуть, кожному з вас хоч раз у своєму житті було дуже страшно.Як можна побороти страх? Відповідь на це запитання ми спробуємо отримати впродовж декількох уроків, вивчаючи повість Лесі Ворониної"Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9".
У цьому творі добро знову дає відсіч злу. І героями-переможцями є не фантастичні супер-кібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й, по суті, боягузи.
Та спочатку давайте познайомимося з автором цієї дивовижної пригодницької повісті





Отже, перше завдання: переглянувши слайди , відео, занотувати до зошитів основні відомості з життя письменниці ( форму запису обираєте самостійно ( це може бути "сонечко", інформаційне гроно, таблиця, тощо). 

Наступне завдання: переглянути буктрейлер, прослухати аудіокнигу, дочитати повість за підручником до кінця. Приємного читання!

14 квітня 2020 р.(виконати до 17 квітня)
ся Воронина. Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9". . Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності 
Доброго ранку! Сподіваюсь, ви дочитали до кінця повість. Тож давайте перевіримо себе. Спробуємо виконати вправу "Так чи Ні"
(якщо відповідь Ні, поруч пишемо, як було насправді).

.    Клим Джура з дитинства дружив з Сашком Смиком. 


    Клим потрапив у ТТБ, провалившись під люк.

    Пані Соломія була його мамою.

    Разом з хлопцями, Зайцем і Жуком, хлопці пограбували банк.
    Клим співав жалісливу пісеньку про зайчика.
.
    Хлопець подорожував у часі і просторі на жовтому запорожці.
.
   Сашка Смика прозвали Кактусом, бо він любив колекціонувати кактуси.

    На літальному апараті Клим відправився до Єгипетських пірамід.

    Синьомордики дуже полюбляли квітковий пилок.

    Клим один єдиний розумів мову синьомордиків.

    Бабуся ховала ліки від переляку у горщиках з-під квітів.

    Бабуся Соля залишила три жаби вдома для відлову мух.


Наступне завдання: переглянувши відеопрезентацію, створіть паспорт художньго твору (тема ідея,головна думка. жанр, герої)




Хто з нас не уявляв  хоч раз себе суперагентом, який рятує Всесвіт від прибульців? Хто з нас не мріяв про подорожі в часі і про розкриття неймовірних таємниць? Хто з нас не хотів би бути членом якогось таємного товариства?  Товариства ТТБ! Мріяв про це і Клим Джура, звичайний українськй хлопчик, який одного чудового ранку опиняється в штабі Таємного Товариства Боягузів. Згодом хлопчик з’ясовує, що Землю от –от мають захопити підступні космічні прибульці, які заразили більшість людей вірусом СТАРХУ . І головне, що порятунок людства залежить тільки від нього! Виявляється, що головне – це вміти здолати свій СТРАХ.
- Хто такий Кактус? ( Какатус – це Сашко Смик, сусід головного героя Клима).
- Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом? (Битися хлопці почали ще лежачи у візочках).
- Зачитайте, як після літніх канікул змінився Кактус? (Він став схожий на гібрид жирафа з орангутантом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав мязи, як у Шварценеґґера).
- Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком? (Хлопчик несподівано полетів у люк).
- Куди саме потрапив Клим? ( Климко потрапляє до ТТБ).
- За що Климу стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані? (Він побачив вулицю, по якій щодуху мчала якась зіщулена перелякана істота. Це був Климко, який тікав від Кактуса).
- Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик? (Взяти участь у таємному експеременті. Схрестивши безіменний і середній пальці, пообіцяв стати агентом ТТБ).
- З ким познайомився Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку? (З двома хлопцями, яких Клим прозвав Зайцем і Жуком).
- Яке завдання - випробування чекало Клима ввечері? (Рівно о 21.00 стояти біля банку й грати жалісну пісеньку про байбачка).
- Повернувшись додому, про що довго думав Клим? ( Чи можна порушити клятку, яку дав ТТБ?)

Тести, завдання  виконати в робочих зошитах, всі роботи після закінчення карантину будуть оцінені

17 квітня 2020 р.
Доброго ранку, мої хороші! Сьогодні я хочу привітати вас та ваших батьків з прийдешнім святом Христового Воскресіння.
Бажаю добра, здоров’я, миру. Нехай кожен день ваш будинок наповнюється затишком, теплом, щастям, благополуччям. Даруйте один одному увагу і турботу, любов і вірність. Зі  Святом Пасхи!
І мій подаруночок - завдань не буде! Відпочивайте, насолоджуйтесь сімейним затишком  і  будьте мені здорові!
Aле все ж таки одне завдання є. В звязку з продовженням карантину відтерміновувати перевірку ваших робіт я більше не можу, тому прошу сфотографувати  всі ваші роботи в зошиті та відправити мені на пошту
lubov05051957@gmail.com.
 Велике прохання: зробіть це протягом трьох днів (адже . у мене ше 5 класів)







Комментариев нет:

Отправить комментарий