6 клас

6 клас

В. Короленко "Сліпий музикант"

Прочитати твір, переглянути буктрейлери, дати характеристику героям, використовуючи таблиці. схеми, хмарки слів
















Виконати  тест за повістю «Сліпий музикант»

1) Жанр твору «Сліпий музикант»:  а) Розповідь б) Повість в) П'єса
2) Головний герой твору:  а) Петрик б) Максим в) Ставрученко
3) Музичний інструмент, на якому грав хлопчик на березі річки:
а) Гітара б) Балалайка в) Саморобна дудка
4) Що налякало Евеліну в діях героя при їх знайомстві:
а) Грубість б) Дотик до її обличчя в) Нерухомий погляд
5) Поведінка дівчинки, дізнавшись, що хлопчик сліпий:
а) Вона пішла б) Притулилася до нього обличчям і заплакала в) Стала його дражнити
6) Хлопчик здобував освіту:
а) Його навчали вдома б) Навчався в спеціальній школі для сліпих в) Жив і вчився в спеціалізованому інтернаті
7) Герой читав книги і навчальну літературу за допомогою: 
а) Мами б) Максима в) Пальців
8) Заняття хлопчика, коли «маленька жінка» вперше прийшла до нього в садибу: а) Грав на музичному інструменті б) Сидів в кімнаті за уроками   в) Чекав дівчинку
9) Автор порівнює життя сліпого хлопчика в садибі:
а) З життям в'язня б) З життям тепличного квітки в) З безрадісним існуванням
9) Кому належить дане опис «... це невелике, худорляве створіннячко ... Правильні красиві риси замальовані плавними, холодними лініями; блакитні очі, рум'янець рідко є на блідих щоках ... »
а) Евеліні б) Сліпому юнакові в) Матері
10) Максим запросив в садибу суспільство молодих людей:
 а) Щоб сліпому було веселіше б) Для цікавих бесід в) Щоб Петро навчився жити в суспільстві інших людей і знайшов своє місце в житті
11) Евеліна зізналася Петру:
а) Що вони люблять один одного б) Що вона їде жити до великого міста в) Що їм більше не треба зустрічатися
12) Що змусило гостей садиби поглянути на сліпого по-новому, з подивом і захопленням:
а) Живе спілкування з гостями   б) Цікаві та цікаві історії в) Бездоганна гра на фортепіано


Виконати вправу за посиланням LearningApps https://learningapps.org/display?v=pt99r5s2j18

В.Короленко «Сліпий музикант»
Встановіть ланцюжок подій, які показують дорослішання Петруся під впливом Максима і власного погляду на життя


Виконати вправу за посиланням https://learningapps.org/display?v=p1aadoqb318

LearningApps 
В.Г.Короленко «Сліпий музикант» Образи повісті


16 березня 2020р (виконати до 18 березня)

Тема:  Джанні Родарі "Листівки з видами міст"

 Завдання1: опрацювати   поданий нижче матеріал  та підручника за темою,  передивитися відео, виконати вправу "гронування"

Біографія Джанні Родарі  

Письменник народився 23 жовтня 1920 р. в містечку Оменья. Батько його був пекарем і помер, коли Джанні виповнилося дев’‎ять років. Матері довелося утримувати трьох синів самотужки. Працюючи служницею в багатому домі, жінка мусила терпіти принизливі докори, тим часом як платня була доволі скромною.
Джованні з дитинства виявляв інтерес до художньої літератури, музики й філософії, але через скруту його освіта обмежилася трьома роками навчання в семінарії. У сімнадцять років він став учителем.
Родарі і його два брати, Чезаре і Маріо виховувалися їхньою матір'ю в її рідному селі в провінції Варезе. Після закінчення школи Джанні поступив до семінарії, провчився там три роки і отримав диплом вчителя. У віці сімнадцяти років він вже почав викладати у початкових класах в селах його провінції.  У 1939 році Родарі поступив на навчання до Міланського університету.

    Під часДругої світової війни  Родарі був звільнений від призову до армії з причини його поганого здоров'я. Перебуваючи у скрутному фінансовому становищі, він поступив на роботу до одного з відділень фашистської партії і згодом був змушений вступити до цієї партії. Тяжко сприйнявши втрату двох своїх найкращих друзів і свого улюбленого брата Чезаре у нацистському концтаборі Джанні Родарі у 1944 році вийшов з фашистської партії і приєднався до італійської компартії, де почав брав участь в італійському русі Опору.
    У 1948 році Родарі почав працювати журналістом у виданні італійської компартії «Уніта» і водночас почав писати оповідання для дітей. У 1950 році він був призначений редактором нового італійського щотижневого дитячого журналу «Піонер» У1951 р. Родарі опублікував свої перші твори: «Книжка веселих віршів» і «Пригоди Цибуліно».
     У 1952 році він вперше відвідав СРСР, де згодом бував доволі часто. У 1953 р. одружився з Марією Терезією Феретті, яка 4 роки по тому народила йому дочку, Паолу. У 1957 р. після офіційного іспиту Родарі був визнаний професійним журналісто. Після війни Родарі працював журналістом і багато подорожував Італією. Відвідуючи заводи й фабрики, спілкуючись із робітниками та селянами, він бачив справжнє життя країни, приховане за глянцевими листівками з видами її легендарних пам’‎яток. Відтак дійсність, сповнена суспільних негараздів і несправедливості, увійшла в казки й вірші письменника, втілившись у їхніх сюжетах
     У 1966-1969 рр. Родарі працював над спільними проектами з дітьми. У 1970 році за внесок до дитячої літератури був нагороджений Премією Ганса Хрістіана Андерсена, що зробило його одним з найвідоміших італійських дитячих письменників. Його твори почали перекладатися на інші мови народів світу. У 1979 році, після чергової подорожі до СРСР, його здоров'я значно погіршилося і він припинив писати. 1980 р. у Римі, під час операції, Джанні Родарі помер.

Передивитися презентацію, буктрейлери;

 Завдання 2:
визначити тему та ідею поезії;
знайти у вірші епітети, 
 навести приклади використання антитези у творі;
скласти сенкан "Дві Італії!.

           - Визначити  жанр, рід, тему, ідею вірша, проблеми.
   Жанр – вірш
    Рід  - лірика
Тема – розповідь про красу Італії та життя її простих людей, про листівки як символ широти сприйняття світу
Ідеяавтор закликає  «дивитися за картинку», не тільки насолоджуватися гарними краєвидами та чудовою архітектурою, а й перейматися долями інших людей.
Головна думка:
  • Уславлення краси й різноманітності світу, прагнення до його відкриття та пізнання.
  • Висловлення співчуття простим трудівникам, чиєю працею створюється усе багатство.
  • Наголошення на необхідності соціальної справедливості та вмінні підходити до оцінки життєвих явищ різнобічно
  • Проблеми –  (соціальні)   любов до рідної землі, людей; тяжкої долі простої людини; соціальної несправедливості; краси – реальності (буденності.) 

Італія
Чудова,  розкішна
Зачаровує, приваблює.дивує
Країна, багата на історичні місця
Краля                                                                       

 Італія
 Бідна, сувора
 Плаче, голодує, працює
 Картинки веселі, життя-суворе
 Міста без глянцю

  Сенкан «Дві Італії»   
Розкішна, бідна
Зачаровує,дивує,голодує
 Картинки веселі, життя-суворе.
Контраст


18 березня 2020 р. ( виконати до 23 березня)  
Р. Бернс "Моє серце в верховині" Ідея любові до батьківщини у вірші

Переглянути відео, презентації, буктрейлер.
 Завдання :
визначити тему та ідею поезії;
знайти у вірші  художні засоби, навести приклади(епітети, метафори, повтори) 
Тема:любов і відданість ліричного героя своїй землі, рідній батьківщині.
Ідея: вічний звязок людини з прродою і батьківщиною.





25 березня 2020 р. (виконати до 30 березня)

Контрольна робота за темою "Поетичне бачення світу"
Тестові різнорівневі завдання

Рівень 1

1.     Автором хоку є…

а) Мацуо Басьо;     б) Р. Бернс;   в) Дж. Родарі.
2.     Любов до Батьківщини – основна думка вірша…

а) «Листівки з видами міст»;     б) «Нічна пісня мандрівника»;     в) «Моє серце в верховині».

3.  Дума у вірші «Моє серце в верховині» порівнюється з…

а) соколом;     б) орлом;     в) яструбом.

Рівень 2

4.     Обов’язкова складова хоку – це…

а) історичні образи;     б) образи природи;     в) образи батьківщини.

5.     Джанні Родарі за професією був…

а) юристом;     б) медиком;     в) вчителем.

6.     Установіть відповідність між авторами та їх творами.

А.   Джанні Родарі                    1.   «Старий ставок …»

Б.   Роберт Бернс                      2.   «Листівки з видами міст»

В.   Мацуо Басьо                       3.   «Моє серце в верховині»
А-2
Б-3
В-1

Рівень 3

7.     З якого твору наведені рядки і хто його автор? Схарактеризуйте настрій твору.

Не вірю я чужим речам,

А вірю я своїм очам.

Дозвольте, сеньйори, самому розглянуться
На всі ті міста – у натурі, без глянцю.
  «Листівки з видами міст» Джанні Родарі   
8.     Визначте жанр вірша, його автора. 
У сумних думках
Я зійшов на гору: ах! –
Шипшина цвіте!
Хоку Мацуо Басьо
9.  Визначте ідею вірша «Листівки з видами міст».

Увага! Завдання  виконувати в робочих зошитах, всі роботи після закінчення карантину будуть оцінені. В зошитах завдання не пишемо, лише відповіді (записуємо дату, тему, вид завдання: тести, літературний диктант тощо). Всі відповіді можна знайти, просто прослухавши відео, або в матеріалі поданому нижче. Якщо щось не зрозуміло, не хвилюйтеся, розберемося разом після. Відео тривають не більше 10-15 хвилин. Від того, наскільки відповідально ви віднесетеся до виконання завдань, залежить,  чи будемо та як довго ми навчатися у червні, тому записи у зошитах повинні бути. Думаю, зараз, як ніколи, у вас з’явилась можливість отримати високі результати. Бажаю успіхів!

А найголовніше- бережіть себе та будьте здорові.


6 квітня 2020 р. (виконати до 8 квітня)

Тема:Рей Дуглас Бредбері "Усмішка". Тривога за руйнування
 духовних цінностей в оповіданні

Я дуже рада зустрітися з вами знову.
Сподіваюсь, що сьогодні ви отримаєте нові знання.  а душа буде завжди відкрита для розуміння прекрасного. Тому попрошу вас:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Та плідно працювати.
Сьогодні на уроці ми умовно перенесемося у майбутнє людства. Адже письменники силою своєї уяви і хисту це роблять досить часто. А у невідоме майбутнє нас поведе знайомий нам автор, ім’я якого Рей Бредбері.
1.Переглянувши відеоурок, (подано нижче) давайте спробуємо  заповнити анкету письменника. 
Прізвище, ім’я  
Реймонд Дуглас Бредбері
Роки життя
1920-2012рр.
Країна, яку представляє
США
Освіта
Школа + бібліотека + самоосвіта 
Початок літературної діяльності
У 12 років сам друкував твори і розсилав до популярних часописів. У 22 роки – професійний письменник 
Вид літератури
фантастика
Жанр творів
оповідання, романи, новели
Улюблені автори
Ж.Верн, Г.Уеллс,Е.По
Найвідоміші твори
"Марсіанські хроніки"
Мрія письменника
"Я сподіваюсь дожити до того моменту, коли ми приземлимося на Марсі».

2. А зараз перегляньте аудіокнигу Бредбері "Усмішка"
«Я не намагаюся передбачити майбутнє – я намагаюсь його запобігти…»
Р. Бредбері.
Ми звикли сприймати світ як належне, не помічати простих радощів, знаючи ціни, але забувши ЦІННОСТІ…
Ми навчилися приховувати почуття, а натомість?..
Ми навчилися мовчати
Можливо прийшов час ЗАМИСЛИТИСЯ?
Тому що світ змінився.
Людина все більше втручається в природу, забруднює навколишнє середовище, розпалює воєнні конфлікти – можна передбачити не надто гарне майбутнє для прийдешніх поколінь.
Рей Бредбері застерігає людей від цього, вважаючи, що світ врятує краса та розум, висока духовність.
«З’явиться тямовита людина, яка підлатає цивілізацію. Людина з душею. Запам’ятайте мої слова». І подає надію, змалювавши образ хлопчика, що рятує від знищення Усмішку.
3. Спробуйте дати відповідь на питання: чи актуальний твір Бредбері для нашого часу (5-6 речень)
 Варіант відповіді.
Люди не почули заклику фантаста про дбайливе ставлення до цивілізації - і знову, і знову приходять до трагедій: появи нових хвороб, техногенних і екологічних катастроф, військових конфліктів. Це наслідки духовного зубожіння. Фантастична картина зруйнованих війною та покинутих мешканцями міст, сьогодні стала реальністю і на сході України. Але ми разом з письменником сподіваємось, що «з’явиться тямовита  людина, яка підлатає цивілізацію. Людина з душею... Людина, в якої душа горнеться до прекрасного...».
Врешті-решт тільки така людина збереже і примножить надбання земної цивілізації. І тоді усміхатиметься не тільки «Джоконда» - усе людство. 
                                                                                                                                                  8 квітня 2020 р. (виконати до 13 квітня)                                                                                                                                              
Тема:Рей Дуглас Бредбері "Усмішка".
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

Леонардо да Вінчі та Рей Бредбері... Між цими двома митцями лежить велика відстань довжиною у п'ять віків. Один із них жив у XV столітті, в Італії, був представником славетної епохи Відродження. А другий - жив у XX столітті, в Америці, писав фантастичні оповідання і романи, розвиваючи найсучасніші напрями літератури. Живучи в різних віках, у різних кутках земної кулі, маючи різні погляди й уподобання, Леонардо да Вінчі та Рей Бредбері мають схожість: їхня увага завжди була прикута до життя людини та людства, вони пильно вдивлялися в душу особистості, шукаючи там відповіді на пекучі питання доби. Окрім того, попри всі відстані їх ще поєднала "Джоконда" - видатний шедевр епохи Відродження
Давайте спробуємо з’ясувати, у чому ж секрет успішності «Джоконди» 

Перш за все проаналізуємо поведінку головного героя новели Тома, відповідаючи на питання за змістом. 

- Яке враження на Тома справила картина? ( Він єдиний не зміг плюнути в картину; Том відмітив, що вона гарна і повторив це двічі; після побаченого варварства довго не зміг заснути; міцно притискав до грудей клапоть полотна; обережно склав і заховав його; йому снилася люба Усмішка Джоконди, тепла і лагідна).
- Отже, Том, на відміну від дорослих людей, які ще пам’ятають цивілізацію і тепер її люто ненавидять, не зміг плюнути в картину. Що це може означати? ( Що він інший, кращий, має чутливе серце, а отже, може повернути цивілізацію).
Чому Том разом з усіма шматує картину Лео­нардо да Вінчі «Джоконда»? (Через почуття стадності, рабську психологію. Люди жорсто­кі, вирішили покінчити з усім, що називають цивілізацією, яка нагадує про минуле. Понят­тя «добро», «краса», «людяність» для них не існують.)
- Чи свідомо діяв Том, коли відривав клаптик від картини?
(Ні, скоріше, він сліпо наслідував дорослих.)
Картину знищено. Натовп розійшовся. Навкруги стало тихо. Світ заснув. Не міг заснути тільки маленький хлопчик на ім’я Том. Він тихенько підійшов до вікна, розтулив пальці, розгладив шматочок пофарбованого полотна. Світ спав, осяяний сонцем. А на долоні хлопчика лежала Усмішка.
« … Том дивився на неї при блідому світлі, що лилося з нічного неба, і подумки знову й знову повторював: «Усмішка … Чарівна Усмішка…»
Навіть після того, як десь через годину він обережно згорнув і сховав той клаптик, Усмішка стояла в нього перед очима. Він заплющив очі і навіть у темряві бачив перед собою Усмішку. Він бачив її, теплу та ніжну, і вві сні, коли весь світ затих і тільки місяць, спершу піднімаючись, а потім опускаючись, плив у холодному небі назустріч ранку…»
-                     Чи випадково твір закінчується описом ранку? (Щоранку сходить сонце, і дарує новий день, так і усмішка).
У душі Тома відбувається боротьба. Він не належить до числа безумних фанатиків, він людина, яка задає питання і вагається. Зустріч з Картиною завершила процес внутрішньої боротьби. Том більше ніколи не буде брати участь у „святах”

Використовуючи слайди, подані нижче, а також матеріали за посиланням
 https://www.ourboox.com/books/р-д-бредбері-усмішка/, виконати тести та дати характеристику Томові (завдання з посилання не виконувати, вони вам в допомогу)











.

Отже, Бредбері, ставлячи питання «Що може статися з людьми в майбутньому?» застерігає: дивіться, що очікує людство, якщо дати волю жорстокості, ненависті, злості.  І тільки від нас з вами залежить можуть статися ті події реальними, чи ні. Герої Рея Бредбері розучились усміхатися, вони глибоко нещасні люди. Тому так осатаніло нищать шедевр мистецтва, а з ним - і власні душі. Героями багатьох творів Бредбері є саме діти, тому що на них він покладає надії. І не випадково усмішка залишається в руках маленького хлопчика. Майбутнє світу – у дитячих руках, у ваших руках. Ви будете жити в 2061 році. І я бажаю вам життя щасливого і прекрасного, щоб ви часто посміхалися і дарували свою радість іншим. Пам’ятайте про це. Бережіть світ, у якому живете, бережіть власні душі, бо це ваші найбільші скарби.
-                     А як ви думаєте, що потрібно робити для того, щоб події, описані в твору ніколи не стали реальністю? 
Вірно, не забувати ті уроки, які нам дає Бредбері (читаємо слайд, поданий вище)

13 квітня 2020 р. (виконати до 15 квітня)

Тема:Рей Дуглас Бредбері "Усмішка".Символічні образи  новели.
. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
«Джоконда» - найвідоміша й найзагадковіша картина світового живопису, народжена пензлем геніального італійського художника Леонардо да Вінчі. Ще одна назва цієї картини - «Мона Ліза», а повна назва звучить так «Портрет пані Лізи ді Джокондо». На картині зображено портрет дружини шляхетного флорентійця Франческо ді Джокондо. У це полотно Леонардо вклав душу та всю свою віртуозну художню майстерність. Немає в світі іншої картини, яка була б так шанована і мала б таку ж популярність, як «Джоконда».
Найзагадковішим елементом картини є знаменита посмішка Джоконди, яка назавжди залишиться загадкою. То не є вияв радості чи задоволення, Джоконда не усміхається у звичайному розумінні. У неї особливий вираз обличчя – дуже багатозначний. «Ми бачимо Джоконду такою, якими ми є самі» - писав Рей Бредбері.
- Погляньте на зображення картини. Що відразу приваблює в ній?
(Очі, усмішка, єднання з природою)
- Як ви гадаєте, чому перша згадка про картину в оповіданні була саме про усмішку Джоконди («Кажуть, вона усміхається»)? (Саме усмішка Мони Лізи зачаровувала сучасників художника й продовжує вражати нині. Вона пробудила й душу хлопчика зі зруйнованого атомною війною світу.)
- Яким чином картина з далекого минулого змогла відродити в душі Тома Красу та Добро? (Леонардо да Вінчі, який жив за багато років до появи хлопчика, до знищення цивілізації, зміг своїм талантом, своєю майстерністю, своєю любов’ю до Людини відродити душу людства та перемогти зло й ненависть. Усмішка Мони Лізи дала надію на відродження нової цивілізації, нового світу.)
 Творче завдання. Складання сенкану 
Том
2 прикметники
3 дієслова
речення з 4 слів
синонім

Том
Щирий, допитливий.
Цікавиться, засмучується, замислюється.
Обирає новий шлях –  цивілізації
або Став справжньою Людиною під впливом Мистецтва.

Надія.
 Виразно прочитайте фінал оповідання (від слів «Том ліг, утамовуючи дихання...»)
- А чому намальована усмішка справила таке враження на хлопчика? (Можливо, тому, що люди в місті не посміхалися їм було не до сміху в тому суспільств в якому вони жили.)
- Чи змінився Том після випадку з картиною?
-  Що в ньому змінилося?(Душа)
День знищення картини дуже змінив Тома. Цього дня у нього виникло багато запитань, над якими він раніше не замислювався. Краса картини пробудила душу хлопчика.
В оповіданні присутні символи, важливі для розуміння філософського змісту твору.
 Словникова робота ( в зошит записати значення слова «символ»)
Символ – це художній образ, що умовно відтворює яку – небудь думку, ідею, переживання. (Наприклад хліб -символ життя, добробуту, рушник – символ добра, надії)
-        Як ви думаєте, символом чого стала у творі Р. Бредбері картина «Мона Ліза»? (Символом краси, мистецтва і відродження духовності.)
-        Чому слово «усмішка» в тексті написане з великої літери? (Бо усмішка є більш живою, ніж жителі міста, вона є символом краси і добра.)
-        Які ще символи ви побачили у творі?

Символічні образи в оповіданні

Картина Л. да Вінчі «Мона Ліза» - символ краси, мистецтва і відродження духовності

Ранок – символ прийдешнього, надії на краще

Хлопчик – символ майбутнього, нового покоління

Усмішка Джоконди – символ краси, добра, сили мистецтва (записати в зошит символічні образи)



- Діти, а для чого в житті людини потрібна краса? (Вона не тільки прикрашає життя, а й робить кращою душу людини, облагороджує її.)
- Як ви думаєте, чому усмішка потрапила саме до рук Тома? (Том — дитина, за ним майбутнє, в якому краса може врятувати світ.
- Які уроки людству дає Р. Бредбері у своєму оповіданні? (Письменник застерігає: якщо людство втратить духовні цінності, це призведе до знищення культури і цивілізації.)
Висновок: поки є діти, які вміють бачити прекрасне, то і наше майбутнє також буде прекрасне!

Ми разом з письменником сподіваємось, що «з’явиться тямовита  людина, яка підлатає цивілізацію. Людина з душею... Людина, в якої душа горнеться до прекрасного...».
Врешті-решт тільки така людина збереже і примножить надбання земної цивілізації. І тоді усміхатиметься не тільки «Джоконда» - усе людство.
      Тож даруйте людям усмішку, красу, добро, любов, милосердя!..
Не будьте байдужими до долі Планети і всього живого на ній!
Не втратьте духовної сутності! Збережіть здатність відчувати красу, тоді Мона Ліза усміхатиметься і наступним поколінням.
А якою буде цивілізація, яким буде майбутнє — все це в руках самих людей, у наших з вами руках.

15 квітня 2020 р. (виконати до 22 квітня)

Р.Шеклі "Запах думки". Сила людської думки у творі

 "Мені не потрібна вічність, мені достатньо миті".
Ці слова належать відомому американському письменнику-фантасту, нашому сучаснику Р. Шеклі, з творчістю якого ми познайомимося на сьогоднішньому уроці.
 Р.Шеклі називав  три місця на землі, де він відчував себе щасливим.
      Місто Нью-Йорк. Тут він народився в 1928 році(запис у зошит), тут в 60-і роки XX ст. він надрукував свої фантастичні оповідання, які прославили його ім’я, принесли матеріальний статок. Серед них – «Запах думки», «Демони», «Полювання», «Ритуал», «Необхідна річ» (запис у зошит під заголовком «Найвідоміші оповідання»)та інші.
      Острів Ібіца, що розташований у Європі, в Іспанії.Тут Шеклі прожив не один рік, створив повісті, деякі романи, відчував себе кожної миті щасливим на морському узбережжі.
     Місто Київ. До нас в Україну Р. Шеклі приїздив у 2005 р. на літературне зібрання письменників- фантастів за запрошенням. В Україні Шеклі відчував себе щасливим, бо його шанували більше, ніж на батьківщині в Америці .В нього була думка оселитись в Криму на березі Чорного моря. Але ця мрія не здійснилась. Раптово письменник тяжко захворів, українські шанувальники його творчості зібрали кошти, щоб тяжкохворий Р.Шеклі повернувся лікуватись додому в Америку.Та після складної операції письменника не стало. Він пішов з життя у грудні 2005р., залишивши після себе силу-силенну фантастичних оповідань, повістей, романів, сценаріїв до фільмів і, навіть, сценаріїв до комп’ютерних ігор.         
Перегляньте, будь ласка, відео та заповніть таблицю "Небезпека. Порятунок"


Увага!
В звязку з продовженням карантину відтерміновувати перевірку ваших робіт я більше не можу, тому прошу сфотографувати  всі ваші роботи в зошиті та відправити мені на пошту
lubov05051957@gmail.com.
 Велике прохання: зробіть це протягом трьох днів (адже . у мене ше 5 класів)


Комментариев нет:

Отправить комментарий